تور کامل قشم، هرمز و هنگام 6 روزه - 25-30 بهمن 1402

  • برگذار شده (منقضی)چهارشنبه / ۲۵ بهمن ۱۴۰۲۵ شب

تور قشم

تور قشم یکی از جذب ترین تورهایی است که معمولا در  نیمه دوم سال برگزار می شود. این جزیره دارای جاذبه های زیاد طبیعی می باشد که در ادامه توضیح داده خواهد شد. ژئوپارک جزیره ی قشم جزیره ای در جنوب ایران است که به شکل دلفین است.  این جزیره بزرگترین جزیره منطقه خلیج فارس و به موازات سواحل جنوبی تنگه هرمز قرار دارد که ثبت میراث جهانی یونسکو نیز می باشد. این جزیره بزرگترین جزیره ایران نیز می باشد. ژئوپارک جهانی قشم بخشی از رشته کوه عظیم زاگرس است که در نتیجه آخرین مرحله  از کوه زایی آلپ (بیش از 480 میلیون سال) تغییر شکل داده و چین خورده است. ما در تور قشم با بسیاری از دیدنی های این جزیره ی زیبا آشنا خواهیم شد.

تور قشم

تنوع زیستی

این جزیره دارای حیات وحشی زیبا با تنوع زیستی فراوان است و تعداد زیادی از پرندگان، خزندگان، دلفین ها و لاک پشت ها را در خود جای داده است. بخاطر همین موضوع است که تور قشم از طرفداران زیادی برخوردار است. 

فرهنگ و تمدن

ما در تور قشم با بخش زیادی از فرهنگ مردمان این منطقه نیز آشنا خواهیم شد. فرهنگ قشم بر اساس طبیعت دست نخورده و میراث زمین شناسی آن شکل گرفته است. قدمت سکونتگاه انسانی آن به حدود 40 هزار سال قبل باز می گردد. طبق تحلیل های باستان شناسان، ساکنان این جزیره در دوره ایران باستان، به خصوص در دوره ساسانی مراودات تجاری زیادی با مردمان شرق دور، سواحل غربی شبه قاره هند، سواحل جنوبی خلیج فارس و به ویژه سواحل شرقی آفریقا ، داشته اند. این تبادل تجاری در دوره اسلامی نیز وجود داشته و از این رو بسیاری از آثار فرهنگی، لباس یا موسیقی مردمان قشم ریشه در فرهنگ های آفریقایی و هندی دارد.

جاذبه های قشم

جاذبه های قشم

جاذبه هایی که در تور قشم خواهیم دید بسیار زیبا هستند که از جمله ی آنها می توان به این موارد اشاره نمود. آشنایی با فرهنگ و زندگی مردمان منطقه قشم، طبیعت گردی در جزیره قشم، هنگام، هرمز و دیدن جاذبه های طبیعی آنجا مانند دلفین‏ های خلیج فارس، طبیعت زیبای تنگه هرمز، پارک کروکودیل نوپک، جنگل حرا، دیدن پرندگان محلی و مهاجر منطقه، قلعه و کشتی به گل نشسته پرتغالی ها، معدن خاک های رنگین هرمز، دره ی مجسمه ها و سنگ مادر و دختر، دره ی ستاره ها، پدیده ی طبیعی و زیبای چاه‏کوه، بندر لافت و چاه های تلا، کارگاه‏ لِنج‏ سازی و گشت بازارهای درگهان و قشم. جزایر ناز، غار خربس، غار نمکدان قشم، دره تندیس ها ، ساحل نقره ای، ساحل کله خماسی، ساحل خنیزی، ساحل درخشان و بازار هنگام.

 

قشک گردی

این سفر در یک نگاه
محل حرکت تور: راه آهن وسیله نقلیه محلی: وَن و شناور اتوبوسی
قیمت برای هر نفر ۷,۹۰۰,۰۰۰ تومان ۷,۶۵۰,۰۰۰ تومان
وسیله نقلیه اصلی: قطار مدت: 6 روز
ساعت حرکت:12:00 مدت مرخصی:4 روز
جاذبه های این تور: جاذبه هایی که در تور قشم خواهیم دید بسیار زیبا هستند که از جمله ی آنها می توان به این موارد اشاره نمود. آشنایی با فرهنگ و زندگی مردمان منطقه ی قشم، طبیعت گردی در جزیره ی قشم، هنگام، هرمز و دیدن جاذبه های طبیعی این جزایر مانند دلفین‏ های خلیج فارس، طبیعت زیبای تنگه هرمز، پارک کروکودیل نوپک، جنگل حرا، دیدن پرندگان محلی و مهاجر منطقه، قلعه و کشتی به گل نشسته پرتغالی ها، معدن خاک های رنگین هرمز، دره ی مجسمه ها و سنگ مادر و دختر، دره ی ستاره ها، پدیده ی طبیعی و زیبای چاه‏کوه، بندر لافت و چاه های تلا، کارگاه‏ لِنج‏ سازی و گشت بازارهای درگهان و قشم. جزایر ناز، غار خربس، غار نمکدان قشم، ساحل نقره ای، ساحل کله خماسی، ساحل خنیزی، ساحل درخشان و بازار هنگام، خانه و موزه ی دکتر نادعلیان.
روز اول: حرکت به طرف بندر عباس

 چهارشنبه – 25 بهمن 1402 : تور بازدید از بزرگترین جزیره خلیج فارس از راه آهن تهران شروع می شود. نزدیکی های ظهر در ایستگاه راه‌ آهن تهران، حاضر می شویم. راس ساعت 12:00 ظهر یا 14:35 بعد از ظهر، قطار به سمت بندر‌عباس حرکت می کند.

برای صرف شام می‌توانید از رستوران قطار استفاده کنید. فردا صبح به بندر عباس می رسیم.

 

جزیره قشم

پنجشنبه – 26 بهمن 1402 : صبح پس از صرف صبحانه در قطار وارد بندر عباس می شویم. سپس به سوی اسکله شهید حقانی خواهیم رفت تا با کشتی اتوبوسی به جزیره زیبای قشم یک سفر دریایی دو ساعته داشته باشیم . پس از ورود به جزیره ی قشم به هتل رفته و اتاق هایمان را تحویل می گیریم. می توانید ناهار را در رستوران هتل صرف کنید. پس از استراحت می توانید برای تجربه ی خرید از بازارهای متنوع و ارزان قیمت قشم، راهی مراکز خرید درگهان شوید و شام را هم همانجا صرف کنید. البته در صورت تمایل می توانید در هتل بمانید و استراحت کنید، به شب نشینی بپردازید و شام را هم در هتل صرف کنید.

 

 

 

جمعه 27 بهمن 1402 : بعد از صرف صبحانه در محل اقامت، ترانسفر به اسکله در ساعت مقرر انجام شده بنحوی که راس ساعت 8 تور هیجان انگیزمان به جزیره هنگام را شروع کنیم. با قایق برای دیدن جزیره هنگام حرکت می کنیم و، اگر شانس با ما همراه بوده و شرایط جوی مساعد باشد، می توانیم از تماشای دلفینها و لاک پشتهای بازی گوش و  همچنین سواحل زیبای صخره ای، شنی و ماهی های آکواریوم طبیعی لذت ببریم. ناهار را در رستوران محلی در جزیره ی هنگام صرف می کنیم. بعد از ناهار برای اجرای گشت جنگلهای حرا، تنگه ی چاهکوه، دره ی ستارگان و ساحل ناز، بطرف قشم حرکت می کنیم و درنهایت برای استراحت و صرف شام به سمت هتل محل اقامت حرکت می کنیم.

کسانی که تمایل دارند مراکز خرید بیشتری را ببینند و یا خرید کنند، این امکان را دارند. قشم علاوه بر بازارهای درگهان، دارای مراکز خرید مختلف دیگری هم است. اول از همه با بازار قدیم قشم شروع کنید که در نزدیکی اسکله ی ذاکری قرار گرفته و دارای راهروهای باریک سنتی است و در آن کالاهای مختلف وارداتی ارزان قیمت را می‌توان پیدا کرد.

فردا شب هم می توانید به سایر مراکر خرید قشم  که عمدتا در خیابان ولیعصر هستند، سری بزنید.

 

 

 

 

 

شنبه – 28 بهمن 1402: بعد از صرف صبحانه در محل اقامت، به طرف اسکله شهید ذاکری قشم می رویم بطوریکه نیم ساعت قبل از حرکت کشتی در آنجا باشیم. راس ساعت 11 کشتی از اسکله جدا شده و به طرف اسکله ی هرمز حرکت می کند. حتما در طول مسیر رفت عکسها و ویدیو های دلخواهتان از خود، دوستان و مناظر بین راه بگیرید چون در مسیر برگشت بدلیل برگزاری جُنگ شادی امکان عکاسی و فیلمبرداری وجود ندارد. پس از پیاده شدن در اسکله ی هرمز، ترانسفر رفت و برگشت برای بازدید از اماکن گردشگری مانند الهه ی نمک، دره ی رنگین کمان، ساحل سرخ و نقره ای، و دره ی مجسمه ها و صرف ناهار در رستوران محلی انجام می شود. پس از سوار شدن مجدد مسافران به کشتی تفریحی در اسکله ی هرمز، جُنگ شادی و موسیقی زنده اجرا می شود. در مسیر برگشت از هرمز به قشم، می توانبد از تماشای غروب زیبای آفتاب در گستره ی همیشه نیلگون خلیج فارس لذت ببرید و عکاسی کنید.

پس از رسیدن به قشم برای استراحت و صرف شام به هتل می رویم. همراهانی که دوست دارند سایر مراکز خرید قشم را هم ببینند می توانند پس از کمی استراحت، بطرف مراکز خرید متعدد و متنوع و ارزان قیمت در خیابان ولیعصر بروند و همزمان با خریدگردی در امتداد این خیابان از غذاخوری‌های آنجا هم برای صرف شام استفاده کنند. سپس برای استراحت شبانگاهی به هتل برگردند.

 

یکشنبه – 29 بهمن 1402 :

پس از صرف صبحانه، به سمت اسکله ی ذاکری و شناورهای اتوبوسی رفته و به بندر عباس برمی گردیم و جهت بازگشت به تهران به ایستگاه قطار می رویم. 

 

 

دره ستارگان

دوشنبه – 30 بهمن 1402:  تا قبل از ظهر به تهران می رسیم و با خاطراتی خوش از شما همراهان همیشگی و عزیز تا دیدار مجدد در سفرهای بعدی خداحافظی می کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

کد تور: 8042-1704961216470
مهلت ثبت نام: چهارشنبه / ۲۵ بهمن
پایان: دوشنبه / ۳۰ بهمن
هتل(ها) هزینه هر نفر در اتاق دو نفره برای 3 شب اقامت هزینه هر نفر در اتاق 3 نفره برای 3 شب اقامت انتخاب
۷,۶۵۰,۰۰۰ تومان۷,۶۰۰,۰۰۰ تومان

جزئیات اقامت

خدمات این تور شامل موارد زیر است:
بیمه مسئولیت مدنی
بلیط رفت و برگشت قطار از تهران به بندرعباس
ترانسفر از ایستگاه راه آهن بندر عباس تا هتل در قشم و بالعکس
3 شب و 4 روز اقامت در هتل *2 آرمان قشم با صبحانه

گشت ترکیبی جزیره ی هنگام + جزیره قشم ( گشت جنگلهای حرا، تنگه ی چاهکوه، دره ی ستارگان و جزایر ناز )
گشت جزیره ی هرمز با کشتی تفریحی همراه با برگزاری جُنگِ شادی و موسیقی زنده
ورودیه ها بعهده ی تور
وعده های غذایی:
پارسوآ: کلا 8 وعده شامل : 4 وعده صبحانه + 4 میان وعده
گردشگر: کلا ۱۰ وعده شامل: ۱ وعده صبحانه، ۴ وعده ناهار، ۵ وعده شام
اقامت‌ها: ۲ شب قطار، ۳ شب هتل


لوازم ضروری

  • کفش مناسب راهپیمایی سبک،
  • کوله پشتی کوچک،
  • لباس مناسب و راحت طبیعت گردی و شهرگردی،
  • کلاه و عینک آفتابی، قمقمه یا ظرف آب،
  • هد لامپ یا چراغ قوه، لوازم و داروی شخصی،
  • شناسنامه و کارت ملی،
  • پول

لوازم پیشنهادی

  • کوله پشتی بزرگ مناسب وسایل سفر
  • بالش پشت گردنی و پتوی کوچک سفری جهت استراحت داخل ماشین/قطار
  • نخ و سوزن و بند کفش اضافه و لوازم استحمام
  • دوربین عکاسی، نقشه راهها و یا نقشه مقاصد مورد سفر

جدول پذیرایی

روز صبحانه ناهار شام اقامت
مکان توسط مکان توسط مکان توسط نوع اقامت توضیحات
۱----قطارگردشگرقطار-
۲قطارپارسوآهتلگردشگرهتلگردشگرهتل-
۳هتلپارسوآرستورانگردشگرهتلگردشگرهتل۲ میان وعده
۴هتلپارسوآرستورانگردشگرهتلگردشگرهتل۲ میان وعده
۵هتلپارسوآقطارگردشگرقطارگردشگرقطار-
۶قطارگردشگر------

اقامت‌ها: ۲ شب قطار، ۳ شب هتل
گردشگر: کلا ۱۰ وعده شامل: ۱ وعده صبحانه، ۴ وعده ناهار، ۵ وعده شام
پارسوآ: کلا ۴ وعده شامل: ۴ وعده صبحانه

قوانین تور پارسوآ

قوانین تور و مقررات عمومی تورهای پارسوآ کاشفان سزمین پارسوآ یک شرکت…

قوانین تورهای داخلی

قوانین تورهای داخلی توسط وزارت گردشگری ارائه می گردد و کلیه آژانس…

نوشته‌های مرتبط
ژئو پارک قشم
ژئو پارک قشم

ژئو پارک قشم شهرتی جهانی داشته و در میان مکان‌های تفریحی بین‌المللی،…


کشورهای مورد بازدید
ایران

خلاصه ای از ایران ایران سرزمینی که در گذشته به نام پارس…


شهرهای مورد بازدید
قشم
قشم

قشم یکی از منحصربه‌فردترین جزایر ایران است که سفر به آن می‌تواند…