تور کامل یزد، میبد و کویر بافق

تور یزد

شرکت پارسوآ در تور یزد قصد دارد علاوه بر شهر یزد از مهمترین مناطق دیدنی این شهر دیدن کند. ما در تور یزد از شهر میبد، چک چک، کویر و دیدنی های شهر یزد بازدید خواهیم داشت. 

شهر یزد یکی از پر طرفدار ترین شهرهای ایران برای سفر است. شما در تور یزد در دل تاریخ قدم خواهید زد. شهر یزد بعنوان بزرگترین شهر خشت خام جهان شناخته شده است. این شهر مرکز استان یزد نیز می باشد. شهر یزد در رده بیست و دومین آثار ملی ثبت شد ایران می باشد و همچنین در میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

توریزد

جغرافیای شهر یزد

این استان در مرکز ایران واقع می باشد و با توجه به کویری بودن استان یزد محصولات کشاورزی کمتری نسبت به دیگر استان های دیگر ایران دارد. از مهمترین محصولات کشاورزی این استان می توان به این محصولات اشاره کرد: انار، پسته، غلات، پنبه، چغندر قند، کنجد و خرما.

گردشگری

این شهر یکی از شهرهای توریستی مهم ایران می باشد که گردشگران در تور یزد از نقاط دیدنی آن بازدید می کنند. این شهر به دلیل معماری سنتی و دست نخورده ای که دارد مورد توجه گردشگران ایرانی و خارجی می باشد.

صنایع دستی

شهر میبد یکی از مهمترین مراکز تولید سفال و سرامیک در ایران می باشد . دارایی‌بافی که یکی از قدیمیترین صنایع دستی بوده (دارایی نوعی پارچه بوده که برای تهیه‌ی بقچه، رولحافی و… استفاده می‌شده است)، شعر بافی، شمد، ترمه، زیلو و چادر شب از مهمترین صنایع دستی این شهر می باشد که در تور یزد با آنها آشنا خواهید شد.

سوغات

یزد یکی از شهرهای خوشمزه و شیرین ایران است. در این شهر انواع خوراکی ها و تنقلات شیرین را خواهید یافت. از جمله این خوراکی ها که سوغات خوبی هستند می توان به این موراد اشاره کرد: حلوا و ارده، کیک یزدی، باقلوا، نقل، پشمک، نان برنجی، سوهان و بسیاری دیگر از تنقلات. در تور یزد سوغاتی برای دوستان و آشنایان فراموش نشود.

تور یزد

آداب و رسوم

در این استان تنوعی از ادیان و مذاهب را شاهد هستیم و هر کدام برای خودشان آیین ها و مراسم خاصی دارند. در این شهر مردمان مسلمان، زرتشتی و یهودی در کنار هم زندگی می کنند. از جمله مراسم مهم این شهر می توان به نخل گردانی مسلمانان در روز عاشورا اشاره نمود. همچنین به مراسم جشن سده زرتشتیان از جمله مراسم مهم این شهر می باشد. درهر کدام از این مراسم معمولا تور یزد برگزار می شود که با توجه به سلیقه خود می توانید در آن شرکت کنید. 

این سفر در یک نگاه
محل حرکت تور: تهران وسیله نقلیه محلی: ون
وسیله نقلیه اصلی: قطار مدت: 4.5 روز
ساعت حرکت:22:30 مدت مرخصی:
جاذبه های که در تور یزد خواهیم دید: بازار خان یزد، حمام یزد، خانه لاری ها ، موزه مارکار، آتشکده زردشتیان ، باغ دولت آباد ، مجموعه امیر چخماق ، مسجد جامع یزد، زندان امیر اسکندر ، بقعه دوازده امام، بافت تاریخی، شهر میبد، چک چک، کویر بافق، نارین قلعه، کاوانسرای شاه عباسی، یخچال خشتی.
نیم روز اول:حرکت به سمت یزد و یزد گردی

ساعت 22:30 از راه آهن به سمت یزد حرکت می کنیم  وشب را در قطار اقامت شبانه خواهیم داشت. اقامت در کوپه های شش تخته خواهد بود. 

یزدگردی

امروز حدود ساعت 7:30 صبح به یزد می رسیم پس از صرف صبحانه در اقامتگاه به سمت بازار خان یزد حرکت می کنیم و گشت شهری خواهیم داشت و برای صرف نهار و استراحتی کوتاه به اقامتگاه باز می گردیم، و درادامه از دیگر جاذبه های شهر دیدن می کنیم و بعد از اتمام گشت ها به محل اقامت باز می گردیم.

آتشکده زرتشیان

امروز پس از صرف صبحانه به سمت شهر میبد حرکت می کنیم از مهم ترین عبادتگاه زردشتیان (پیرسبز  چک چک )، نارین قلعه، چاپارخانه، کاروانسرای شاه عباسی، یخچال خشتی، کبوتر خانه و کارگاه های سفال سازی و دیگر آثار این شهر دیدن می کنیم و بعد از اتمام گشت ها به محل اقامت خود در شهر یزد باز می گردیم. وقت آژاد خواهیم داشت تا از بازارهای خرید و رستوذان های شبانه نهایت لذت را ببرید.

تور میبد

 بعد از صرف صبحانه به دیدن کویر بافق می رویم و برای صرف ناهار به شهر یزد باز می گردیم و در ادامه از مسجد جامع یزد و خانه تاریخی لاری ها دیدن می کنیم و سپس برای استراحت و صرف شام به محل اقامت باز می گردیم.

کویر بافق

امروز تا حدود ساعت 13 وقت آزاد خواید داشت تا به خرید سوغات و جمع آوری وسایل بپردازید، و بعد از آن به سوی ایستگاه راه آهن خواهیم رفت تا به سوی تهران باز گردیم و حدود ساعت 23 به تهران خواهیم رسید. 

سوغات یزد

جزئیات اقامت

خدمات:
لیدر به همراه تور از تهران- لیدر محلی- بیمه سفر، 3 شب اقامت در محل های ذکر شده، تعداد 4صبحانه، 10 ناهار طبق جدول توضیحات، پذرایی، کلیه گشت ها و وروديه ها طبق برنامه سفر، کلیه ترانسفر ها مطابق روز شمار تور.

خدمات شامل این موارد نمی شود:
کلیه نوشیدنی ها، ترانسفرهای خارج از برنامه تور.

لوازم ضروری

  • کفش کوه پیمایی و یا کفش مناسب راهپیمایی سبک
  • کوله پشتی کوچک
  • لباس مناسب و راحت طبیعت گردی و شهرگردی
  • کلاه و عینک آفتابی
  • کاپشن بادگیر و لباس گرم اضافه
  • پانچو ویا کاپشن بارانی سبک
  • باتوم کوه پیمایی
  • قمقمه یا ظرف آب
  • هد لامپ یا چراغ قوه
  • لوازم و داروی شخصی
  • کوله پشتی بزرگ مناسب وسایل سفر
  • شناسنامه و کارت ملی
  • پول

لوازم پیشنهادی

  • بالش پشت گردنی و پتوی کوچک سفری جهت استراحت داخل ماشین/هواپیما
  • نخ و سوزن و بند کفش اضافه
  • فلاسک کوچک
  • لوازم استحمام و آب تنی در صورت وجود شرایط آب تنی
  • دوربین عکاسی
  • نقشه راهها و یا نقشه مقاصد مورد سفر

جدول پذیرایی

روز صبحانه ناهار شام اقامت
مکان توسط مکان توسط مکان توسط نوع اقامت توضیحات
۱----قطارگردشگرقطار-
۲هتلپارسوآرستورانپارسوآرستورانگردشگرهتل-
۳هتلپارسوآرستورانپارسوآرستورانگردشگرهتل-
۴هتلپارسوآرستورانپارسوآرستورانگردشگرهتل-
۵هتلپارسوآرستورانگردشگررستورانگردشگر--

اقامت‌ها: ۱ شب قطار، ۳ شب هتل
گردشگر: کلا ۶ وعده شامل: ۱ وعده ناهار، ۵ وعده شام
پارسوآ: کلا ۷ وعده شامل: ۴ وعده صبحانه، ۳ وعده ناهار

قوانین تور پارسوآ

قوانین تور و مقررات عمومی تورهای پارسوآ کاشفان سزمین پارسوآ یک شرکت…

قوانین تورهای داخلی

قوانین تورهای داخلی توسط وزارت گردشگری ارائه می گردد و کلیه آژانس…

نوشته‌های مرتبط
غذاهای یزد

گشت‌ و گذاری در میان محبوب‌ ترین غذاهای یزد آش شولی آش…


کشورهای مورد بازدید
ایران

خلاصه ای از ایران ایران سرزمینی که در گذشته به نام پارس…


شهرهای مورد بازدید
یزد

شهر یزد به این مطلب امتیاز دهید