جاذبه های کنیا

 کشور کنیا، از جمله کشورهای آفریقایی است که حیات‌وحش بی‌نظیری دارد. جاذبه های کنیا  بی شمار است همین مسئله باعث شده است که امروزه به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین قطب‌های گردشگری دنیا شناخته شود. سالانه افرادبی‌شماری برای تماشای مهاجرت بزرگ حیوانات به کنیا، سافاری، لمس حیوانات از فاصله‌ی نزدیک و رفتن به پارک‌های ملی کنیا راهی این کشور و پایتخت آن نایروبی می‌شوند و سفری فراموش‌نشدنی را تجربه می‌کنند. در ادامه به معرفی مهم‌ترین جاذبه ‌های کنیا خواهیم پرداخت و شمارا با اصلی‌ترین اماکن دیدنی این کشور آشنا خواهیم نمود. تورکنیا که یکی از زیباترین تورهای طبیعت گردی خارجی می باشد که شما را با زیبایی های کنیا بیشتر آشنا خواهیم کرد. شرکت گردشگری پارسوآ هر سال در فصل مناسب مجری این تور طبیعت گردی خارجی می باشد.

جاذبه های کنیا

مهاجرت حیوانات به کنیا 

حیوانات وحشی همچون گورخرها، شیرها، فیل‌ها، گوزن‌ها و زرافه‌ها به‌صورت سالیانه و در چرخه‌ای تکرار شونده، در فصل‌های معینی مهاجرت گروهی می کنند. آنها محل زندگی خود را تغییر می‌دهند و پس از چند ماه به محل اولیه‌ی زندگی خود بازمی‌گردند. کنیا یکی از اصلی‌ترین مکان‌ها برای پذیرش حیوانات در فصل مهاجرت است. اگر قصد دیدن مهاجرت حیوانات به کنیا رادارید بهتر است همراه با گروه سافاری در فصل بهار و تابستان راهی منطقه‌ی ماسای مارا شوید. به کمک بومیان و راهنمایان حرفه‌ای، به تماشای مناظر شگفت‌انگیز حرکت حیوانات به‌صورت دسته‌جمعی بپردازید.

جاذبه های کنیا

پارک ملی ماسایی مارا

پارک ملی ماسایی مارا یکی از مهم‌ترین جاذبه های کنیا است و سالانه مورد بازدید گردشگران بی‌شماری قرار می‌گیرد. مساحت این پارک در حدود 1500 کیلومتر مربع است و 450 نوع پرنده و تعداد بی‌شماری از گونه‌های حیوانی مختلف را در خود جای‌داده است. با مراجعه به این پارک می‌توانید حیوانات کمیابی همچون بوفالو، کرگدن اسب آبی و بسیاری حیوانات وحشی دیگر را از نزدیک مشاهده کنید. شما می توانید تجربه‌ای به‌یادماندنی را برای خود رقم بزنید.

جاذبه های کنیا

پارک ملی نایروبی از جاذبه های کنیا

این پارک که به‌عنوان اولین پارک ملی کشور کنیا شناخته می‌شود، در فاصله‌ی 7 کیلومتری از پایتخت آن، نایروبی واقع‌شده است. و حیوانات در حال انقراض بسیاری همچون کرگدن سفید را در خود جای‌داده است. سافاری در دل این پارک ملی بسیار لذت‌بخش است و افراد بی‌شماری در سفرنامه‌ی کنیا، از این پارک و سافاری حیات‌وحش آن یادکرده‌اند.

جاذبه های کنیا

بندر مومباسا

این بندر به‌ عنوان بزرگ ترین شهر بندری در شرق قاره ی آفریقا شناخته می‌شود، از طبیعتی بکر و دست نخورده  برخوردار است. بندر مومباسا جاذبه‌ های دیدنی بسیاری همچون قلعه ی مسیح، پارک هالر، پارک ملی دریایی مومباسا، شهر قدیمی مومباسا، عاج های مومباسا و سواحل شمالی وجنوبی را در معرض دید گردشگران قرار می دهد.

جاذبه های کنیا

 

هتل زرافه مانور یکی از جاذبه های کنیا

هتل مانور کنیا که به هتل زرافه

نیز شهرت یافته است، یکی از عجیب‌ترین و درعین‌حال گران‌ترین هتل‌های آفریقا است.

مسافران با اقامت در این هتل می‌توانند اوقات خود را در کنار زرافه‌ها بگذرانند، همراه با آن‌ها قدم بزنند، با آن‌ها غذا بخورند. مسافران هرلحظه‌ را در کنار این حیوانات دوست‌داشتنی سپری می نمایند. با اقامت در این هتل صبح‌ها با صدای برخورد سر زرافه‌ها به پنجره‌ی اتاقتان بیدار خواهید شد و روزتان را با انرژی و شوق دیدار این موجودات عجیب آغاز خواهید نمود.

جاذبه های کنیا

دریاچه‌ی نایواشا

دریاچه‌ی نایواشا که یک دریاچه‌ی آب شیرین است، به‌عنوان یکی از دو دریاچه‌ی دائمی در دره‌ی آفریقا شناخته می‌شود. دشت‌های گلی که در اطراف این دریاچه دیده می‌شوند، روستاهای استعماری برجای‌مانده از گذشته و خانه‌های قدیمی موجود در آن‌ها و همچنین حیات‌وحش موجود در این منطقه، همه و همه از جاذبه های کنیا به شمار می‌آیند.جاذبه های کنیا،   گردشگران بی‌شماری را به خود جلب می‌کنند. در تور کنیا در این منطقه به یاد ماندنی اقامت خواهیم داشت.

جاذبه های کنیا

 

دشت‌های ساوانا از جاذبه های کنیا

دشت‌های ساوانا، دشت‌های علفزار گرمسیری هستند که دارای پوشش گیاهی پراکنده و منحصر به‌ فردی می‌ باشند و این دشت‌ ها که معمولاً در مجاورت با جنگل‌ های بارانی وجوئ دارند. این مکانها محلی برای سافاری گردشگران بوده و یکی از اصلی‌ترین جاذبه ‌های کنیا به شمار می‌آیند.

جاذبه های کنیا

 

منطقه‌ی ناکورو

منطقه‌ی نیکورو یا درواقع پارک ملی نیکورو که در شمال غربی نایروبی واقع‌شده است، یکی از زیباترین پارک‌های این کشور است. این پارک به‌عنوان زیستگاه طبیعتی هزاران فلامینگو شناخته می‌شود. وجود فلامینگوهای صورتی در دل طبیعت و همچنین گونه‌های جانوری دیگر باعث شده است که این پارک مورد توجه افراد بی‌شماری قرار گرفته و یکی از مهم‌ترین جاذبه های کنیا به شمار آید.

جاذبه های کنیا

 

دره‌ی ریفت در کنیا 

دره‌ی ریفت دره‌ای باریک در بین کوه‌های بلند است که در اثر فرسایش زمین به وجود می‌آید و کشور کنیا دارای دره‌های این‌چنینی بسیار است. این دره‌ها نیز ازجمله جاذبه‌ های طبیعی کنیا هستند که بازدیدکنندگان بسیاری دارند و گردشگران بی‌شماری را به خود جلب می‌کنند.

جاذبه های کنیا

 

پوشش گیاهی کنیا و درختان بائوباب و آکاشیا

از دیگر پدیده‌هایی که تمامی گردشگران را به خود جلب می‌کند، پوشش گیاهی کنیا و درختان عجیبی است که در جای‌جای آن به چشم می خورد. یکی از کمیاب‌ترین و زیباترین این درختان، درخت بائوباب و آکاشیا است. این درخت ها در برخی نقاط کنیا وجود دارند و بازدید از آن‌ها تجربه‌ای نوین و فراموش‌نشدنی است.

وجود قبایل مختلف آفریقایی در این کشور همچون قبیله‌ی ماسایی که قبیله‌ای بدوی با تاریخچه‌ی بسیار غنی است، وجود فرهنگ‌ها و آداب‌ورسوم مختلف در بین مردم کنیا، رقص‌های آفریقایی که هر یک گویای داستانی متفاوت هستند و هزاران هزار پدیده‌ی دیگر، گردشگران را به این کشور آفریقایی جلب می‌کنند و سفر به کنیا را به یکی از جذاب‌ترین سفرهای دنیا تبدیل می‌نمایند.

جاذبه های کنیا

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *