جاذبه های تایلند

جاذبه های تایلند

با توجه به جاذبه های تایلند ، صنعت توریسم در تایلند گسترش بسیار زیادی داشته است و این کشور به عنوان یکی از مقاصد محبوب جهان گردشگری شناخته می‌شود. از جاذبه‌های طبیعی و ساحلی گرفته تا معابد بزرگ و فرهنگ محلی، تایلند میزبان تنوع فراوانی از مکان‌های دیدنی است. شهرهای بزرگ مانند بانکوک و چیانگ مای، معابد بودایی، بازارهای محلی، پارک‌های ملی، جزایر زیبا و فعالیت‌های تفریحی متنوعی از جمله فعالیت‌های غواصی و رفتن به سفر با قایق می‌تواند تجربه ای فراموش‌نشدنی‌ را برای گردشگران فراهم کند.

جاذبه های تایلند

جاذبه های طبیعی و ساحلی تایلند

از جمله جاذبه های تایلند  می توان به جاذبه‌های طبیعی و ساحلی فراوانی اشاره کرد که گردشگران را وادار به سفر به این کشور می‌کند. برخی از این جاذبه‌ های تایلند عبارتند از:

  1. جزایر پوکت: پوکت یک مقصد جذاب گردشگری در تایلند است. این شهر با سواحل بکر، جاذبه‌های فرهنگی، مناظر طبیعی و غذاهای وسوسه‌انگیزش مسافران را به سفری شگفت‌انگیز دعوت می‌کند. اگر به دنبال هر نوع تفریح و سرگرمی هستید یا علاقه‌مند به دیدار جاذبه‌‌های فرهنگی هستید، این شهر برای همه‌چیزی برای ارائه دارد. مجموعه متنوعی از جاذبه‌ها در این شهر نوید یک تجربه سفر فراموش‌نشدنی را برای بازدیدکنندگان از سراسر جهان می‌دهد. جاهای دیدنی پوکت فراتر از سواحل بکر و جاذبه‌های فرهنگی آن است. در پوکت شگفتی‌های طبیعی متعددی ازجمله مناظر کوهستانی جذاب، آبشارها و مناظر سرسبز استوایی منتظر بازدیدکنندگان است. فضای داخلی سرسبز جزیره، کاوشگران را به کشف زیبایی مسحورکننده پارک ملی سیرینات دعوت می‌کند. این پارک مملو از اکوسیستم‌های ساحلی، جنگل‌های شگفت‌انگیز و تالاب‌های آرامش‌بخش است. برای کسانی که مشتاق یک سفر پرماجرا هستند، دیدار از پارک ملی Khao Phra Thaeo بسیار مناسب است. انواع جنگل‌های بارانی استوایی را در این پارک می‌توانید کشف کنید. گردشگران می‌توانند در مسیرهای سرسبز این جنگل‌ها پیاده‌روی کنند، آبشارهای با طراوت را تماشا کنند و حیات‌وحش جذاب این منطقه را از نزدیک ببینند؛ بنابراین این منطقه برای علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی و گشت‌وگذار در محیط‌ زیست بسیار ایده‌آل است. عکاسی از طبیعت مناظر کوهستانی جزیره، مسافران را بیشتر به کاوش در تپه‌های ناکارد دعوت می‌کند، جایی که مجسمه نمادین بودای بزرگ قرار دارد و مناظری پانوراما از شکوه ساحلی جزیره را ارائه می‌دهد. جاذبه های تایلند را با پارسوآ تجربه کنید.
  2. سواحل پاتایا: سواحل پاتایا در تایلند از جمله مقاصد توریستی و جاذبه های تایلند بسیار محبوب هستند. سواحل اصلی شامل پاتایا بیچ، جومتین بیچ و کاسوم بیچ می‌شوند. اینجا امکانات رفاهی، رستوران‌ها، کافه‌ها و فعالیت‌های آبی متنوعی مانند غواصی، شنا، واتر اسکی، جت اسکی و پاراسیلینگ را ارائه می‌دهند. از طرف دیگر، شهر پاتایا نیز با بازارهای شلوغ، رستوران‌های لذیذ و مکان‌های شبانه‌روزی پرانرژی، گردشگران را سرگرم و سرزنده می‌کند.
  1. خلیج فیل: یکی از جاذبه های طبیعی بی‌نظیر با مناظر زیبا و فرصت های عکاسی فراوان. فیل‌ها نماد غرور ملی و هویت فرهنگی تایلند در تاریخ این تایلند محسوب می‌شوند و مراسم روز ملی فیل همه ساله در کشور تایلند برگزار می‌شود که در آن از فیل ها با انواع میوه‌ها تجلیل می‌شود. گفته می‌شود ۳۸۰۰ فیل اهلی در تایلند وجود دارد که به گردشگران خدمات می‌دهند. هزینه غذا و نگهداری این حیوانات بسیار زیاد است و زندگی آن‌ها به نوعی به وجود گردشگران بستگی دارد. جاذبه های تایلند در هر منطقه جذابیت خودش را دارد.
  2. پارک ملی خانه های منحصر بفرد: این پارک ملی در جنوب تایلند واقع شده و دارای مناظر طبیعی خیره‌کننده از جمله جنگل‌های بارانی، رودخانه‌ها ، آبشارها و خانه های قایقی است.
  3. پارک ملی کاویو: واقع در استان رانگنام در جنوب تایلند، این پارک ملی دارای چشم‌اندازهای طبیعی زیبا و حیات وحش متنوع است.

معابد بزرگ و فرهنگ محلی تایلند

تایلند دارای مظاهر تاریخی و فرهنگی فراوانی است که به خصوص در معابد بودایی و فرهنگ محلی آن مشهود است. برخی از معابد بزرگ و مهم در تایلند شامل:

  1. وات آرون: (Wat Arun)  معبدی بسیار زیبا در بانکوک که با برجهای زیبا و مناظر نورپردازی شبانه‌اش مشهور است.
  2. وات پرا کئو : (Wat Phra Kaew)  واقع در کاخ سلطنتی بانکوک، این معبد مقدس یکی از مهم‌ترین معابد بودایی در تایلند است و میزبان تندیسی طلایی از بودا است.
  3. وات پو : (Wat Pho) معبدی مهم در بانکوک که میزبان بزرگترین و معروف‌ترین تندیس بودا در تایلند است.
  4. وات آرون راتشاوورام : (Wat Arun Ratchawararam) معبدی دیگر با برجهای بلند و زیبا که در نزدیکی رودخانه چاوپرایا در بانکوک قرار دارد.
  5. وات سوتان: (Wat Suthat)  یکی از معابد بزرگ و تاریخی در بانکوک است که میزبان تندیس بودای گیانتی از چوب سدر می باشد.

این معابد تنها بخشی از غنای فرهنگی تایلند هستند که گردشگران را به خود جذب می‌کنند. همچنین فرهنگ محلی تایلند شامل رقص‌ها و موسیقی سنتی، صنایع دستی محلی، غذاهای سنتی تایلندی و تشریفات مذهبی و فرهنگی است که همگی جزء تجربه فرهنگی متنوع تایلند می‌شوند.

تور تایلند

رقص ها و موسیقی سنتی تایلند

از دیگر جاذبه های تایلند می توان به رقص‌ها و موسیقی سنتی تایلند اشاره نمود. رقص‌های محلی مانند رقص‌های لاننا و رام‌ونگ، همراه با موسیقی‌های سنتی و آلات موسیقی محلی نظیر پیپات و کمانچه، جذابیت خاص خود را دارند.

صنایع دستی محلی تایلند

تایلند فرهنگی غنی از صنایع دستی محلی دارد که به تاریخ و فرهنگ این کشور مرتبط می‌شوند. برخی از صنایع دستی مشهور تایلند شامل ساخت ماسک‌های چهره ی خشم و شادی، نمدبافی، چوب‌کاری، ساخت ظروف و لوازم آشپزخانه از چوب و چینی، بافت فرش‌های سنتی و هنرهای مرتبط با تزئینات معبد‌ها مانند میناکاری است. این صنایع دستی نه تنها زیبا هستند، بلکه ارزش فرهنگی و تاریخی زیادی نیز دارند و به جاذبه های تایلند می افزاید.

غذاهای سنتی تایلند

غذاهای سنتی تایلند غنی از طعم‌ها و ادویه‌های مختلفی هستند که جذابیت بسیاری دارند. برخی از غذاهای معروف تایلند شامل تای کرای (خوراکی معروف با مرغ یا گوشت و موادی مانند فلفل، بادمجان، بامیه و نمک)، توم یوم کونگ (سوپ معروف تایلندی با طعم لوبیا، گوشت، ماهی)، پد تای (خوراکی مخصوص با مرغ، گوشت یا ماهی و موادی مانند نمک ، سس ماهی، آرد برنج و سبزیجات) و سوم تام (سالاد مخصوص ترکیبی از نخود فرنگی، گوجه فرنگی، نمک و ادویه‌ها) هستند. به این غذاها ادویه‌هایی مانند فلفل، ریحان، لیمو ترش، پونه تایلندی و ریشه‌های خوشبو اضافه شده و طعم خاصی به آنها می دهند.

تایلند

 

تشریفات مذهبی و فرهنگی تایلند

تشریفات مذهبی  و فرهنگی از دیگر جاذبه های تایلند که بسیار مهم و جذاب هستند. اکثر مردم تایلند از مذهب بودایی تبعیت می‌کنند و بودایی‌ها اهمیت زیادی به انجام مراسم احترام به بودا و معبد‌های مذهبی می‌دهند. یکی از مهم‌ترین تشریفات مذهبی تایلند که هر روز در سراسر کشور انجام می‌شود، مراسم دعا و پرستش در معابد است.

همچنین، مراسم‌ مذهبی مخصوصی مانند وات پرسش و وات کاتینگ (جشن‌های مذهبی) نیز در تایلند برگزار می‌شوند. هر ساله در تایلند، مراسم مذهبی و فرهنگی مانند وات ساکران، سونگکران (جشن آب پاشیدن) و لوی کراتونگ (جشن سالگرد تجدید ازدواج پادشاه) با شادی و شوق بی‌نظیری جشن گرفته می شوند و این مراسم به عنوان تجلی فرهنگ و ارزش‌های تایلندی شناخته می‌شوند.

در تور تایلند با پارسوآ همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *