تایلند

شرح

در باره ی تایلند

ترکیب منحصر به فرد سُنت و مدرنیته ی تایلند ، همراه با میهمان نوازی گرم مردم آن ، این کشور را به یک مقصد فراموش نشدنی برای هر کسی که به دنبال ماجراجویی ، آرامش یا کشف اشکال جدید فرهنگی است ، تبدیل می کند. تایلند یکی از مناطق برتر توریستی جهان است که هر سال میلیون ها بازدید کننده را به خود جلب می کند.

تایلند، که رسماً با عناوین پادشاهی تایلند، راچا آناچاک تایلندی، و سیام شناخته می شود ، به عنوان "سرزمین لبخندها" معروف شده است. تایلند با کشورهای لائوس ، کامبوج ، مالزی و میانمار (برمه) مرز مشترک دارد. این کشور پر جنب و جوش واقع در جنوب شرقی آسیا ، سواحل پر زرق و برق آندامان ، منظره ی ساختمان های مدرن و پر زرق و برق در شب و زیور آلات زیبای سنگی طرح بودا  Rasta-Buddhist را یکجا در خود جای داده است. 

 بانکوک 

 

تایلند به دلیل داشتن فرهنگ غنی ، سواحل خیره کننده ، غذاهای خوشمزه و استقبال از توریست ها مشهور است. از شهرهای شلوغی مانند بانکوک گرفته تا جزایر بی نظیری مانند پوکت و سازه های فرهنگی سنگی مانند چیانگ مای ، تایلند طیف متنوعی از تجربیات را برای مسافران ارائه می دهد. تایلند همچنین دارای معابد باستانی ، جنگل های سرسبز و بازارهای شلوغی است که این کشور را به یک مقصد محبوب برای گردشگران از سراسر جهان تبدیل می کند.

تایلند برای هر نوع مسافر جاذبه ای دارد که ارائه کند ، خواه آن مسافر به دنبال آرامش در کنار سواحل باشد ، یا ماجراجویی در جنگل ، یا غوطه وری در فضای فرهنگی تایلند یا لذت بردن از غذاها و آشپزی این کشور. با توجه به مهمان نوازی گرم مردم تایلند، و جاذبه های متنوع این کشور و قیمت های مناسب و ارزان، جای تعجب نیست اگر تایلند یکی از برترین مقاصد برای گردشگران سراسر جهان باشد. 

تایلند

 

کشورهای معدودی به اندازه ی تایلند جذاب هستند.این مقصد، شبیه هیچ مقصد دیگری نیست. معابد مذهبی و حرم های معنوی بودا، سنگ بنای فرهنگ روستایی و شهری تایلند است که ریشه در جامعه بودایی قوی این منطقه دارند. شاید این ارتباطات مذهبی و معنوی باشد که چنین آرامش ویژه ای را در سراسر تایلند حاکم کرده است  بطوریکه حتی پر هیاهو ترین ترین شهرهای این کشور را هم آرام کرده است.

سر زندگی مردم و سواحل و جزایر غنی از جنگل، تایلند را به یک بهشت ​​تبدیل کرده است. سواحل طلایی متعددی در تایلند وجود دارند که با سازه ها ، امکانات ساحلی و مسیرهای لوکس رونق گرفته اند و بهمراه استراحتگاه های آرامش بخش، فضاهایی کم نظیر و جذاب را برای توریست ها فراهم کرده اند.

حتما از جمعیت فیل های این جزیره بازدید کنید ، و سوغاتی های بومی دلپذیر خریداری کنید و لذت لم دادن روی شن و ماسه های ساحل و نوشیدن کوکتل های (آبمیوه های) گرمسیری  تایلند را تجربه کنید، البته غذاهای محلی همچنان منحصر بفرد ترین و ثابت ترین جاذبه ی این کشور است. همانطور که راهنمای تور به شما خواهد گفت ، مواد دست ساز تشکیل دهنده ی غذاهای بومی و خانگی که سفره های بومی آنها را پر می کنند، دارای طعم و بویی آشنا و مسحور کننده هستند که دل هر بازدید کننده ای را می رباید و او را مجبور می کند که با فرهنگ غذایی بومی تایلند همراه شده و در آن غرق شود.

تورتایلند

 

مختصری از جاذبه های تایلند

  1. سواحل: این کشور به دلیل سواحل خیره کننده خود مشهور است و مقصدی مانند پوکت ، کرابی ، کوه ساموئی و جزایر فی فی بسیار محبوب هستند. بازدید کنندگان می توانند از فعالیت هایی مانند شنا ، غواصی ، و آفتاب گرفتن در سواحل بکر و آبهای شفاف لذت ببرند.
  2. زیبایی طبیعی: به غیر از سواحل آن ، این کشور به دلیل مناظر طبیعی خیره کننده از جمله جنگل های سرسبز ، کوه ها و آبشارها نیز مشهور است. پارک های ملی مانند خائو سوک Khao Sok  و دوی اینتانُن Doi Inthanon  فرصتی مناسب برای پیاده روی ، دیدن حیات وحش و اکو توریسم را ارائه می دهند.
  3. جاذبه های فرهنگی: اینجا دارای جاذبه های فرهنگی بسیاری از جمله معابد باستانی ، کاخ ها و ویرانه ها است. کاخ بزرگ بانکوک و وات فرا کایوWat Phra Kaew ( معبد بودای زمردی) ، پارک تاریخی آیوتایا و پارک تاریخی سوخوتای فقط چند نمونه از میراث فرهنگی غنی این کشور هستند.
  4. گردشگری ماجراجویی: برای افراد دوستدار ماجراجویی ، در اینجا طیف گسترده ای از فعالیت ها مانند پیاده روی ، صخره نوردی ، زیپ لاین و سافاری های جنگل را ارائه می دهد. پارک های ملی خائو سوک Khao Sok  و دوی اینتانُن Doi Inthanon  فرصتی برای پیاده روی ، دیدن حیات وحش و کاوش در اکوسیستم های متنوع را فراهم می کنند.
  1. زندگی شهری: بانکوک ، پایتخت آن، یک کلان شهر پر جنب و جوش است که به داشتن بازارهای شلوغ خیابانی ، مراکز خرید ، زندگی شبانه و غذاهای خیابانی خوشمزه شناخته معروف است. چیانگ مای ، در شمال این کشور ، با معابد تاریخی خود ، بازارهای شبانه و فرصت های غوطه وری فرهنگی ، فضایی آرام تر را فراهم می کنند.
  2. گردشگری سلامتی: تایلند همچنین به دلیل صنعت گردشگری سلامتی خود مشهور است و مناطق آبگرم ، مراکز تمرین یوگا ، مراکز مراقبه و شیوه های شفابخشی جامع را ارائه می دهد. مکانهایی مانند چیانگ مای Chiang Mai  ،خو ساموی Koh Samui  و پوکت Phuket مقاصد محبوب برای جویندگان سلامتی هستند که به دنبال جوان سازی بدن ، ذهن و روح خود هستند.
  3. غذاها: غذاهای اینجا یک فرصت بزرگ برای دوستداران مواد غذایی است که بدنبال تجربه ی طعم های جسورانه و ادویه های معطر هستند. بازدید کنندگان می توانند بازارهای محلی ، غرفه های مواد غذایی خیابانی و رستوران های مجلل را پیدا کنند و طیف گسترده ای از غذاها از جمله پد تایلندی ، سوپ تام یوم ، کاری سبز و برنج چسبنده انبه را امتحان کنند.
  4. جشنواره ها و رویدادها: مردمان این سرزمین در طول سال میزبان جشنواره ها و رویدادهای و مناسبت های مذهبی ، فرهنگی و فصلی زیادی را جشن می گیرد. سونکران Songkran  (سال نو تایلندی) ، لوی کراتونگ Loy Krathong (جشنواره چراغ ها) و فستیوال فیتاخُن گُست the Phi Ta Khon Ghost Festival    (جشنواره روح فیتاخُن) نمونه ای از این جشنواره ها هستند.
قاره: آسیا

شهرهای مهم