جاذبه های ویتنام

جاذبه‌ های گردشگری ویتنام

کشور ویتنام، به سبب موقعیت جغرافیای ویژه‌ای که دارد، از آب و هوایی گرم و استوایی بهره می‌برد. این کشور دارای جاذبه‌ های طبیعی بسیار، همچون سواحل بکر و دست‌ نخورده را در دل خود جای‌ داده است. جاذبه های ویتنام امروزه به‌ عنوان از لوکس‌ ترین مقاصد گردشگری دنیا شناخته می‌شوند. نکته‌ی جالب‌ توجه در خصوص آن، هزینه‌ بسیار کم سفر به این کشور، نسبت به سایر مقاصد توریستی است. بدین ترتیب افراد با پرداخت هزینه‌ای معقول و منطقی می‌ توانند، به کشوری زیبا با تفریحات لوکس و جذاب سفر نموده و خاطره‌ ای خوش و به‌ یادماندنی را برای خود و اطرافیان شان به ارمغان آورند. در ادامه به معرفی جاذبه‌های گردشگری ویتنام خواهیم پرداخت و شما را با مهم‌ترین اماکن دیدنی این کشور آشنا خواهیم نمود.

جاذبه های ویتنام

خلیج‌ ها لونگ (Ha Long Bay)

خلیج‌ هالونگ که در مرز بین دو کشور چین و ویتنام قرارگرفته است، به‌ عنوان از اصلی‌ترین جاذبه‌ های گردشگری ویتنام شناخته می‌شود. این منطقه به خاطر داشتن ستون‌ های سنگی آهکی، از شهرتی جهانی برخوردار است. شنا کردن در آب‌ های نیلگون دریا، بازدید از مزارع پرورش مروارید و خانه‌ های ماهی گیران که بر روی آب احداث‌ شده‌اند. اقامت در کروز های سنتی و بسیار زیبای خلیج هالونگ و شرکت در فعالیت‌ های تفریحی موجود در سواحل این خلیج، از اصلی‌ ترین جاذبه‌ های گردشگری ‌هالونگ به شمار می‌ آید و همواره مورد توجه گردشگران بی‌شماری قرار می‌گیرد.

جاذبه های ویتنام

 

هانوی (Hanoi)

شهر هانوی، پایتخت کشور ویتنام است و لقب پاریس شرق را به خود اختصاص دارد. وجود دریاچه‌ها، پارک‌های وسیع و زیبا، بناهای تاریخی از دوران استعمار فرانسوی‌ها، مراکز فرهنگی ، تئاترها، کافه‌ها و رستوران‌های در شهر هانوی مورد توجه گردشگران و از اصلی‌ترین جاذبه‌ های ویتنام می باشند. همچنین دیدار از جسد مومیایی‌ هوچی مین رهبر ویتنام، معبد ادبیات، موزه‌ی مردم‌ شناسی و نمایش عروسکی از جاذبه‌ های این شهر هستند که توسط گردشگران بازدید می‌شوند. از دیگر جاذبه‌ های کشور ویتنام، دارا بودن بازارهای متنوع با اجناس مرغوب و با کیفیت است که باقیمت‌ های بسیار مناسبی عرضه می‌شوند. هانوی دارای بازارهای فراوان بوده و این امکان را برای گردشگران فراهم می‌کند تا از گشت‌ و گذار در آن‌ها و خرید کردن از آن‌ها لذت بسیار ببرند.

جاذبه های ویتنام

 

بان گیوک (Ban Gioc)

آبشار بان گیوک نیز ازجمله جاذبه‌ های گردشگری ویتنام است که در مرز بین چین و ویتنام قرار گرفته است. بان گیوگ درواقع دو آبشار مجزا است که هر یک از آبشارهای کوچک‌تری منشعب می باشند و مجموعه‌ای زیبا در دل طبیعت را رقم‌ زده‌اند. این آبشار ب عنوان چهارمین آبشار مشهور دنیا شناخته می‌شود و در بستری از پوشش گیاهی خاص و منحصر به‌ فرد قرارگرفته است.

جاذبه های ویتنام

غار سون دونگ (Son Doong) یکی از جاذبه های ویتنام

غار سون دونگ که یکی بزرگ‌ترین و عمیق‌ترین غارهای جهان شناخته می‌شود،  سراسر پوشیده از مروارید و بلورهای کریستالی است. این غار ه ساله مورد توجه گردشگران بی‌ شماری از سراسر دنیا قرار می‌ گیرد. برای درک عمق این غار به این نکته توجه کنید که ساختمانی 40 طبقه در آن قابل احداث است. غار سون دونگ در دل جنگلی استوایی قرارگرفته است که زیستگاه میمون‌ها و روباه‌های پرنده است و تمامی این مسائل بازدید از این مجموعه را جذاب‌تر می‌نماید.

جاذبه های ویتنام

هوی آن (Hoi An)

این منطقه یکی از جاذبه های ویتنام و جاذبه تاریخی است که به خاطر دارا بودن آب‌ و هوای گرم و مطبوع، آثار تاریخی متعدد مربوط به قرن‌ها 15تا 19 هجری و سواحل شنی صاف و هموار، مورد توجه افراد زیادی قرار می‌گیرد. هوی آن یادآور دوره‌ای تاریخی از آسیای جنوب شرقی است و برخی قسمت‌های آن همچون پل فیل، همچنان به همان شکل سنتی حفظ‌ شده‌اند. جالب است بدانید که نوعی فانوس ابریشمی در منطقه‌ی هوی آن HOI ANتولید می‌گردد و همین فانوس‌ها شهرت این بخش از ویتنام را دوچندان نموده‌اند.

جاذبه های ویتنام

آبشار پانگور (Pongour Waterfall)

قبل از معرفی آبشار پانگور لازم است تا با منطقه‌ای به نام دا لات آشنا شوید. منطقه‌ای که به خاطر داشتن چشمه‌های آب گرم، تپه‌های پر از کاج، دریاچه‌های طبیعی بسیار و دره‌های گوناگون شهرت فراوان دارد. آبشار پانگور که تنها بخشی از این طبیعت زیبا را در بر دارد. این آبشار به ارتفاع 40 متر و پهنای 100 متر است که دارای 7 طبقه با شیب‌ های متعدد است و جاری شدن حجم زیادی آب بر روی این شیب‌ها، یکی از دیدنی‌ترین تصاویر ممکن را برای گردشگران رقم می‌زند. عظمت و شکوه این آبشار به‌ هیچ‌ وجه ترسناک و وحشت‌آور نیست و تماشای آن‌ یکی از رمانتیک‌ترین لحظات زندگی هر فرد را رقم می‌زند.

جاذبه های ویتنام

هوچی مین (Ho Chi Minh) از جاذبه های ویتنام

هوچی مین که  البته برخی آن را سایگون نیز می‌نامند، از جمله جاذبه‌ های گردشگری کشور ویتنام است که اماکن دیدنی بسیاری را در برگرفته است. تونل‌های زیرزمینی باقی از دوران جنگ جهانی ویتنام که به دست ویت کونگ ها حفاری‌ شده است و همچنین دلتای مکونگ از اصلی‌ترین جاذبه‌ های این شهر هستند و بازدید از آن‌ها به همگان توصیه می‌شود.

جاذبه های ویتنام

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *