آب و هوای ویتنام

آب و هوای ویتنام، لائوس و کامبوج و مناسب‌ترین فصل برای سفر به این منطقه

آب و هوای ویتنام، لائوس و کامبوج سه کشوری که در جنوب شرقی آسیا قرار دارند در روزهایی از سال بسیار متفاوت است. گاهی در ویتنام خورشید حکمرانی آسمان را دارد در حالی که لائوس آب و هوایی مطلوب دارد و کامبوج با قطرات باران مواجه است. این تنوع آب و هوایی توریست‌ هایی که عازم این منطقه هستند را نگران می‌کند. زیرا با توجه به کوتاه بودن زمان سفر، گردشگران می‌خواهند از تک تک جاذبه‌هایی که در گذشته تنها تصاویر شان را دیده‌اند بازدید به عمل بیاورند. در ادامه وضعیت آب و هوای ویتنام، لائوس و کامبوج برای افرادی که سفری به این نقطه از کره زمین دارند ارائه شده است. از آنجای که تور ویتنام ، لائوس و کامبوج از تورهای طبیعت گردی هستند باید به آب و هوای ویتنام و این کشور ها حساس تر بود.

آب و هوای ویتنام

آب و هوای ویتنام و بهترین زمان سفر به این کشور

بادهای موسمی که از جنوب غربی و در ماه‌های آوریل تا سپتامبر می‌وزند و بادهای موسمی که از اواخر مارس تا اوایل آوریل شروع به وزیدن می‌کنند، آب و هوای ویتنام را تحت تاثیر قرار می‌دهند. این کشور در کل دارای دو فصل است. فصلی که با وزش بادهای موسمی جنوب غربی آغاز می‌شود، گرم و مرطوب است و فصلی که پس از بادهای شمال شرقی در این کشور آغاز می‌شود و سرد و کم باران است. در حقیقت آنچه تفاوت بین این دو فصل را مشخص می‌کند باران‌های سیل آسایی است که از آسمان فرود می‌آیند و زمین ویتنام را سیراب می‌کنند.

جاذبه های ویتنامبهار

هوای ویتنام در فصل بهار و از ماه مارس تا آوریل بسیار گرم و مرطوب است و درجه رطوبت گاه به 80 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. در این فصل باران بی‌وقفه در ویتنام می‌بارد و گرما و رطوبت شدید هوا تا ماه می ادامه دارد. به همین دلیل تعداد توریست‌هایی که این فصل را برای سفر انتخاب می‌کنند بسیار اندک است.

تابستان

در فصل تابستان آب و هوای ویتنام در نواحی مختلف با هم تفاوت دارد و در نواحی جنوبی گاه به 90 درصد رطوبت می‌رسد. بارش‌های این فصل در نواحی جنوبی و شمالی کشور بسیار سنگین هستند و امکان خروج از هتل و گشتها در ویتنام برای توریست‌ها به حداقل میزان ممکن می‌رسد. 

پاییز

پاییز در ماه‌های سپتامبر و اکتبر فرا می‌رسد و باز هم بارندگی در ویتنام شدت پیدا می‌کند. در این فصل دریا نیز روی سرسخت خود را به توریست‌ها نشان می‌دهد و گاه نواحی مرکزی کشور نیز با طوفان مواجه می‌گردد.

زمستان

اما زمستان که در ماه دسامبر از راه میرسد نوید روزهای خوش را برای این کشور به همراه دارد.  با وجود قطع شدن بارندگی، بهترین زمان برای سفر به ویتنام و اقامت در سواحل زیبای این ناحیه محسوب می‌شود. پارسوآ فصولی را برای تور ویتنام انتخاب می کند تا گردشگران بتوانند از طبیعت گردی ویتنام لذت کافی را ببرند.

آب و هوای ویتنام

آب و هوای لائوس و بهترین زمان سفر به این کشور

آب و هوای لائوس در ماه اکتبر بارانی است و همین امر سبب سختی رفت و آمد شده و گردشگرانی که در این ماه سفر کرده‌اند را خانه نشین می‌کند. از ماه مارس تا ماه جون هوای این منطقه روبه گرمی می‌رود و گاه در طول روز به 35 درجه سانتی‌گراد میرسد. به همین دلیل گردشگرانی که از هوای گرم لذت می‌برند این ماه را برای تور لائوس در نظر می‌گیرند.

در ماه‌های ژانویه و فوریه آب و هوای لائوس به نسبت گرم است. هر چند در شمال این کشور آب و هوایی سرد مشاهده می‌شود و برای سفر در این ماه باید لباس گرم همراه داشته باشید.

 در ماه آگوست اوج بارندگی در لائوس مشاهده می‌شود و قطرات باران سر تا سر این سرزمین را می‌پوشانند، تا با آغاز سپتامبر آبشارهای پر آب و طبیعتی که سرسبزی خیره کننده دارد، به دلربایی از گردشگران بپردازند و توریست‌ها را شگفت زده کند.

آب و هوای ویتنام

 

آب و هوای کامبوج و بهترین زمان سفر به این کشور

آب و هوای کامبوج در بیشتر ماهای سال بارانی است و فصل پر باران این کشور از ماه می ‌آغاز و تا ماه اکتبر ادامه پیدا می‌کند. حدود سه چهارم بارندگی سالانه کامبوج متعلق به این ماه‌های سال است و ماه‌های جولای و سپتامبر همه روزه بارانی هستند.  به همین دلیل توریست‌هایی که این زمان را برای سفر به کامبوج در نظر می‌گیرند باید آمادگی مواجه شدن با بارش‌های سنگین باران و خداحافظی با آفتاب درخشان را داشته باشند.

در فصل بارانی بیشتر مسیرهای ارتباطی در کامبوج بسته می‌شوند.  سفر به نواحی شمال و شمال شرقی و تماشای روستاهای این منطقه با سختی زیادی همراه خواهد بود. فصل گرم و خشک کامبوج در  اواخر ماه اکتبر فرا میرسد و تا ماه آوریل ادامه دارد. آب و هوای کامبوج در این ماه‌های سال در خنک‌ترین حالت است.  دمای هوا حدود 20 درجه می باشد و وزش بادهای موسمی شمال شرقی، زمین خیس از باران را به سرعت خشک می‌کند.

در ماه‌های نوامبر و ژانویه میزان بارندگی نسبت به دیگر روزهای سال کمتر است. به همین دلیل گردشگرانی که قصد سفر به این کشور را دارند این زمان را در نظر می‌گیرند تا بتوانند سفر جذاب‌تری را تجربه کنند. جاذبه های کامبوج را در تور کامبوج از دست ندهید . 

آب و هوای ویتنام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *