تور همدان تابستان 1403

 

استان همدان در گذشته یکی از مراکز علم و دانش و ادب بوده و عالمان شهرهای دیگر اغلب برای استفاده از دانش موجود در این استان، به آن سفر می‌کرده‌اند. استان همدان زادگاه مشاهیر بزرگی چون باباطاهر، ابوالعلی حسن عطار، خواجه رشید الدین فضل الله و میرزاده عشقی است.

این سفر در یک نگاه
محل حرکت تور: تهران وسیله نقلیه محلی: با توجه به تعداد مسافر
وسیله نقلیه اصلی: قطار مدت: 4
ساعت حرکت:02:00 مدت مرخصی:
جاذبه هایی که در تور همدان می بینیم . رصد خانه ابن صلاح - شیر سنگی - برج قربان - ارامگاه ابن سینا - مجموعه تاریخی هگمتانه - تپه هگمتانه روستایه لالجین - کارگا های صفال گری - موزه تاریخ طبیعی همدان - ارامگاه بابا طاهر - گنبد علویان - دریاچه سد اکباتان روستای میشان - گنجنامه تخت نادر - کوه الوند
روز اول : حرکت به همدان - همدان گردی

ساعت 2 بامداد از راه اهن تهران به سمت همدان حرکت می کنیم 

به اقامتگاه رفته و پس از صرف صبحانه و اندکی استراحت  ساعت 10 به سمت رصد خانه ابن صلاح می رویم پس از بازدید در مسیر از شیر سنگی  برج قربان و ارامگاه ابن سینا دیدن می کنیم . به کلیسای استفان گرگوری می رویم سپس به مجموعه تاریخی هگمتانه می رویم از تپه هگمتانه و موزه دیدن می کنیم و پس از صرف ناهار ساعت 17  به اقامتگاه باز می گردیم و وقت ازاد داریم  

پس از صرف صبحانه ساعت 8 صبح به سمت غار علیصدر  ،بزرگترین غار آبی جهان می رویم . پس از یک گشت فوق العاده با قایق در این غار پیش از ظهر به سمت روستای سرسبز و زیبای لالجین می رویم از کارگاه ها و بازار سفال گری دیدن می کنیم . و ناهار را در طبیعت زیبای لالجین میل می نماییم و به سمت اقامتگاه بازمی گردیم . 

 

امروز پس از صرف صبحانه به موزه تاریخ طبیعی همدان رفته و سفری کوتاه به شگفتی های دنیایه طبیعت خواهیم داشت . سپس از ارامگاه باباطاهر و گنبد علویان دیدن می کنیم . چس از صرف ناهار و اندکی استراحت در اقامتگاه برای دیدن غروب زیبای افتام اکباتان به سد اکباتان می رویم و پیش از شب به اقامتگاه باز می گردیم . 

 

پس از صرف صبحانه ساعت 8 به سمت روستای میشان می رویم از گنجنامه تخت نادر و کوه الوند دیدن می کنیم .

پس از سورتمه سواری به اقامتگاه باز می گردیم پس از صرف ناهار اتاق هارا تحویل داده ئ ساعت 18 به تهران باز می گردیم . 

نوشته‌های مرتبط
تور همدان
سفر به همدان

همانطوری که حتما میدانید همدان یکی از قدیمیترین و تاریخی ترین شهرهای…


کشورهای مورد بازدید
ایران

خلاصه ای از ایران ایران سرزمینی که در گذشته به نام پارس…


شهرهای مورد بازدید
همدان
همدان

سفر به همدان، پایتخت فرهنگ و تمدن ایران همدان یکی از شهرهای…