جاذبه های عمان

جاذبه‌های عمان

 عمان، گوهری پنهان در دل خاورمیانه است که با وجود جاذبه‌های گردشگری متنوع از جمله بناهای تاریخی و جاذبه‌های طبیعی به عنوان یکی از مقاصد گردشگران به کشورهای عربی زبان در رقابت با کشورهای دیگر مانند دبی قرار گرفته است. وجود شهرهای زیبا، مردمان خونگرم، مراکز تفریحی و رفاهی، نوار ساحلی گسترده، درختان موز و نارگیل، کوه‌های برافراشته و دره‌های سبز دور از انتظار افراد موجب شده تا این کشور سلطنتی سالانه پذیرای تعداد بسیاری از گردشگران به ویژه ایرانیان باشد.

جاذبه های عمان

 معرفی جاذبه‌های یاقوت پنهان خاورمیانه، عمان؛

 عمان از جمله کشورهای امن منطقه با طولانی‌ترین سابقه حکومتی است که با پیشرفت سال‌های اخیر توانسته در صنعت گردشگری مورد توجه قرار گیرد. کشوری در خاورمیانه با جاذبه‌های فراوانی است که شامل مناظر طبیعی زیبا، مساجد و قلعه‌های تاریخی، بازار و شهرهای قدیمی، موزه‌ها و فضاهای فرهنگی متعددی می‌شود. در ادامه به معرفی برخی از جاذبه‌های دیدنی عمان پرداخته شده است:

  • کوه‌های الحجر

 کوه‌های الحجر یکی از مهم‌ترین مناظر طبیعی عمان هستند. این کوه‌ها در شمال شرق کشور واقع شده‌اند و شامل جنگل‌ها، غارها، رودخانه‌ها و آبشارهای زیبا هستند. این منطقه برای پیاده‌روی، کوهنوردی و بینایی گردشگران طبیعت دوست بسیار جذاب است.

  • شهر قدیمی مسقط

 شهر قدیمی مسقط، پایتخت عمان، یکی از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی این کشور است. این شهر شامل بازارهای سنتی، مساجد و قلعه‌های تاریخی متعددی است که به دلیل طراحی زیبا و معماری متمایز، گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

  • مسجد سلطان قابوس

 مسجد سلطان قابوس یکی از بزرگ‌ترین مساجد جهان است که در مسقط واقع شده است. این مسجد شامل معماری زیبای تلفیقی از سنت و مدرنیته، محوطه باغبانی، چشم‌انداز دریایی و یکی از بزرگ‌ترین فرش‌های دنیا است.

مسجد قابوس عمان

  • خانه اپرای سلطنتی رویال

 اگر می‌خواهید با فرهنگ و هنر مردمان عمان آشنا شوید، دیدن خانه اپرای رویال را از دست ندهید. به‌کاربردن طراحی ترکیبی سنتی و مدرنیته در معماری این خانه فرهنگی و به‌تصویرکشیدن زندگی تجملاتی و سلطنتی مردمان عمان از مشخصه‌های اصلی خانه اپرای رویال است. سنگ‌های مرمر ایرانی و لوسترها و چلچراغ‌های کریستالی اتریشی چشم هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. بازدید برای عموم رایگان بوده، اما برای شرکت در مراسم اپرا لازم است بلیت تهیه کنید.

  • بازار مطرح

 علاقه‌مندان به بازار و گذر از کوچه‌های باریک و تودرتو می‌توانند با مراجعه به بازار سنتی مطرح علاوه بر خرید سوغاتی از معماری بی‌نظیر آن نیز دیدن کنند. سقف ساخته شده از چوب خرما در این بازار از جذابیت‌های آن به حساب می‌آید.

  • هویه النجم

 گودال بی ماه یا هویه النجم از جذابیت‌های شگفت‌انگیز عمان است. برخی از بومیان ادعا می‌کنند این گودال در اثر برخورد شهاب‌سنگ با زمین تشکیل شده و برخی دیگر معتقدند با تخریب لایه‌های آهکی زیرزمینی این مکان دیدنی به وجود آمده است. عمق 20 متری و آب شیرین و شفاف آن شرایطی فراهم کرده تا گردشگران در گرمای عمان بتوانند تنی بر آب بزنند.

  • رأس الجینز یا سرزمین لاک‌پشت‌ها

 منطقه‌ای دیدنی در شرق عمان، مملو از لاک‌پشت‌های بزرگ در حال انقراض که به منظور تخم‌ریزی هر ساله بین ماه‌های سپتامبر تا مارس به این منطقه سفر می‌کنند. یکی از مزیت‌های بزرگ حضور این لاک‌پشت‌ها، تمیزکردن دریا و از بین بردن آلودگی‌های ساحل است.

وادی بنی خالد عمان

  • وادی بنی خالد

 در بین چندین وادی عمان، وادی بنی خالد از سرسبزترین و پرآب‌ترین آن‌ها به حساب می‌آید. طبیعت بکر همراه با چشمه‌ها و استخرهای بزرگ و متعدد موجب شده تا علاوه بر بومیان منطقه که آخر هفته‌ها برای شنا و پیاده‌روی به این مکان مراجعه می‌کنند، گردشگران نیز از آن بهره‌مند شده و لذت شنا در آب شفاف و زلال را به خود هدیه دهند.

  • بیابان واهب

 به جرات می‌توان گفت، بیابان‌های عمان چشم‌انداز زیبایی از جاذبه‌های گردشگری این کشور به شمار می‌روند. واهب از جمله بیابان‌های عمان است که تمامی امکانات رفاهی را در خود جای داده است. اتراق‌کردن، چادر زنی در شب، شترسواری، آفرود و موتورسواری در شن‌های طلایی واهب از جمله تفریحات گردشگران است.

  • باغ سلطان قابوس

 باغ سلطان قابوس یکی از باغ‌های بزرگ و زیبای این کشور است که در شهر مسقط واقع شده است. این باغ شامل مجموعه‌ای از گیاهان، درختان، آب‌نماها و باغ‌های چای است که برای گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت بسیار جذاب است.

  • باغ واحد

 باغ واحد یکی دیگر از باغ‌های زیبای این کشور است که در منطقه بحرین واقع شده است. این باغ شامل مجموعه‌ای از گیاهان، درختان، باغ‌های چای و آب‌نماهای زیبا است که برای گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت بسیار جذاب است.

  • باغ‌های نخلستان

 نخلستان‌های عمان، یکی از جاذبه‌های طبیعی این کشور هستند. این باغ‌ها شامل درختان نخل و باغ‌های چای زیبایی هستند که در سراسر کشور یافت می‌شوند. این باغ‌ها جایگاه مهمی در فرهنگ و زندگی مردم عمان دارند و برای گردشگران نیز جاذبه‌ی خاصی دارند.

  • حوض آبگرم آلعین

 حوض آبگرم آلعین یکی از جاذبه‌های طبیعی عمان است که در شمال شرقی کشور واقع شده است. این حوض‌ها شامل آبگرم، آب‌های معدنی و آب‌های دریاچه‌های زیبایی هستند که برای گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت بسیار جذاب هستند.

جاذبه های گردشگری عمان

  • خلیج مسندم

 خلیج مسندم، یکی از خلیج‌های زیبای عمان است که در شمال شرقی کشور واقع شده است. این خلیج شامل آب‌های زیبا، شن و ماسه و مردمان مهربان و مهمان‌نواز این منطقه هستند. این خلیج یکی از محبوب‌ترین مقاصد تفریحی و گردشگری در عمان است و می‌توان در آن شنا کرد، غواصی کرد و از تماشای طبیعت بکر این منطقه لذت برد.

  • کوه جبل شمس

 جبل شمس، بلندترین کوه عمان و همچنین بلندترین کوه‌های خلیج‌فارس است. این کوه دارای ارتفاع ۳، ۰۰۹ متر و در شمال غربی عمان قرار دارد. کوه جبل شمس برای کوهنوردی، پیاده‌روی و گردشگری بسیار محبوب است.

  • بیابان واحه

 واحه، بیابانی در جنوب این کشور است که دارای مناظر طبیعی شگفت‌انگیزی است. این بیابان شامل کوه‌های شنی، درختان پالم و روستاهای بومی است که برای گردشگران یکی از جاذبه‌های طبیعی عمان محسوب می‌شود.

دریاچه بنی عوف عمان

  • دریاچه بنی عوف

 دریاچه بنی عوف، یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های طبیعی این کشور است که در شمال شرقی کشور واقع شده است. این دریاچه دارای آبی بلورین و فضای طبیعی شگفت‌انگیزی است که برای گردشگران جذابیت دارد.

  • طبیعت بکر جزیره مصیره

 جزیره مصیره، یکی از جزایر زیبای عمان در خلیج عمان است که دارای طبیعت بکر و مناظری فوق‌العاده است. این جزیره شامل سواحل زیبا، کوه‌های سنگی و باغ‌های پالم است که برای گردشگران جذاب است.

  • چشمه وادی شاب

 یکی از اصلی‌ترین مناطق گردشگری و دیدنی عمان، وادی شاب است. مسیری همراه با تپه و صخره‌های بلند و کوتاه که در انتهای آن چشمه‌ای جوشان با آبی زلال و شفاف وجود دارد. برای استفاده از این مکان بکر تمامی وسایل مورد نیاز برای یک شنای دلچسب را همراه داشته باشید.

  • شناخت زیستگاه مارهای دریایی

 عمان دارای زیستگاه منحصربه‌فردی برای مارهای دریایی است که برای گردشگران و علاقه‌مندان به جانوران شناخت این زیستگاه بسیار جذاب است. شهر صحار در شمال عمان، برای شناخت زیستگاه مارهای دریایی یکی از بهترین مقاصد است. این منطقه دارای سواحل زیبا، ریف‌های مرجانی و جزایری است که برای غواصی و شنا در اقیانوس هند جذابیت دارد.

 کلام آخر

 کشور عمان از جمله کشورهای خاورمیانه با جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی بی‌شمار است که طی سال‌های اخیر مورد استقبال تعداد بسیاری از مسافرین از سرتاسر دنیا قرار گرفته است. وجود دریا در اطراف این کشور، شن‌های طلایی در بیابان‌های جذاب و دیدنی، کوه‌های مرتفع با پوشش گیاهی، وجود چشمه‌ها و آبشارهای متعدد در مناطق مختلف آن موجب شده تا علاوه بر تاریخ و فرهنگ غنی که دارد از لحاظ مکان‌های دیدنی نیز مورد توجه قرار گرفته و با سایر کشورهای عربی مانند دبی در جذب گردشگر رقابت کند. اگر قصد سفر به این کشور سلطنتی را دارید می‌توانید از تورهای گردشگری پارسوا استفاده کنید و یک سفر خاطره‌انگیز و به یاد ماندنی را ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *